Jak zacząć się promować w sieci?

News

Wirtualna sieć stanowi jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingu w dzisiejszych czasach. Nie da się bowiem ukryć, że takie promowanie firmy jest szybkie, tanie, a przede wszystkim trafia do ogromnej liczby odbiorców. Trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób sobie radzić z wirtualnym marketingiem, ponieważ w przeciwnym razie nie będzie on efektywny.
Promocja
Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie portali społecznościowych, a zwłaszcza Facebooka, który jest prawdziwą potęgą. Zrzesza on co najmniej ponad miliard użytkowników. W związku z tym, to co wstawimy na swój firmowy profil na Facebooku może trafić do sympatyków z rynku lokalnego, ale także do ogólnopolskiego i zagranicznego. Nadal jednak właściciel lub marketingowiec, prowadzący taki profil, muszą sprawić, by klienci chętnie wchodzili na ich stronę, ponieważ w przeciwnym razie takie promowanie firmy nie będzie miało najmniejszego sensu. Ktoś napracuje się nad stworzeniem profilu lub strony, ale nikt nie będzie go odwiedzał. Zdaje się, że najskuteczniejszym narzędziem mogłyby się chociażby stać gadżety reklamowe, które byłyby wysyłane najlojalniejszym klientom lub takim, którzy często biorą udział w konkursach, organizowanych na danym profilu. Promowanie firmy to przecież także organizacja takich właśnie konkursów. Na jakiej zasadzie mogą działać takie konkursy?

Może chodzić o typowe działanie „Udostępnij”, albo „Polajkuj” naszą stronę, a my rozlosujemy nagrodę. Ze względu na fakt, że w konkursach takich zazwyczaj bierze udział przynajmniej kilka tysięcy osób, niektórzy internauci szybko się zniechęcają. Wiedzą bowiem oni, że gra jest niezbyt warta świeczki, ponieważ istnieje małe prawdopodobieństwo zwycięstwa. Decydując się na taki rodzaj konkursów, powinno się więc zainwestować w lepsze gadżety. Promowanie firmy za pośrednictwem innych konkursów będzie skuteczniejsze, jeśli damy internaucie szansę na wykazanie się, prosząc go chociażby o ułożenie śmiesznej rymowanki, przesłanie zdjęcia czy też odpowiedź na pytanie. Taka forma reklamy może być rzeczywiście skuteczną.

Kolejnym sposobem na promowanie firmy na portalach społecznościowych jest bezpośrednie zwracanie się do klienta, a więc pytanie go, co myśli na temat danej usługi produktu czy obrazka. Jego opinie powinny być publikowane, powinno się prowadzić z nim dialog. Warto zachęcać także internautów do przesyłania na profil materiałów, które następnie będą publikowane. W taki sposób, osoba taka będzie rozpowszechniała nasz profil, chcąc pochwalić się,  jakie treści zostały przez nas zamieszczone.