Event marketing - dobry sposób na promocję

News

Zorganizowanie dobrego eventu jest obecnie bardzo trudne, zwłaszcza że z roku na rok rosną wymagania klientów. Dawniej, wystarczało, że firma pojawiła się na wydarzeniach lokalnych, jak festyny czy organizacja uroczystego otwarcia. Obecnie, takie formy reklamy są najzwyczajniej nie wystarczające. Dobrym sposobem byłoby wiec zastanowienie się, czego od firmy oczekiwaliby jej klienci, ale także pracownicy, by zyskała rozgłos. Załóżmy, że jesteśmy dużą firmą konsultingową. Ze względu na fakt, że obecnie najwyżej cenionym zasobem jest wiedza, może warto byłoby z tego skorzystać?
Event planowanie
Promowanie firmy mogłoby przecież odbywać się poprzez organizację konferencji naukowych czy warsztatów dla studentów na uczelniach wyższych, ale także dla przeciętnych klientów spoza firmy. Mogłoby się także okazać, że zyskamy czyjeś zainteresowanie i osoba taka, będzie chciała dołączyć do naszego zespołu. Poziom organizowanych konferencji naukowych także świadczy o zaangażowaniu i poziomie danej firmy. Event marketing wcale jednak nie jest prosty, bo o ile zorganizowanie odpowiedniego wydarzenia może kojarzyć się pozytywnie, to jego słaba organizacja może ukazać braki komunikacyjne lub przesadną oszczędność danej firmy. Nawet, jeśli firma nie ma do dyspozycji szerokiego budżetu, wszystko powinno być zorganizowane z klasą i największą elegancją. Czy da się promować firmę za pośrednictwem innych wydarzeń?

Oczywiście tak! Jedną z okazji do wspólnego świętowania powinna być rocznica otwarcia danej siedziby firmy. Jeśli więc obchodzimy nasze dziesięcio-, pięcio-lecie czy też pierwsze urodziny, powinniśmy zaprosić zarówno klientów, jak i pracowników do wspólnej zabawy. W niektórych salonach kosmetycznych, dla stałych klientek przeprowadzane są w takim dniu bezpłatne lub o wiele tańsze zabiegi. Warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy promocyjnej, by zatrudnić hostessy, które będą częstowały gości cukierkami, rozdawały próbki kosmetyków czy kupony rabatowe na usługi.

O takiej uroczystości, podobnie jak i o konferencjach naukowych powinno być wcześniej głośno. W przeciwnym razie, takie promowanie firmy nie ma najmniejszego sensu. Powinny się więc pojawić plakaty na rynku lokalnym, może ulotki, a także wydarzenie na facebooku. Nie powinno się także zapominać o najskuteczniejszym kanale komunikacyjnym, a więc tzw. „poczcie pantoflowej”. Jeśli właścicielka zaprosi swoich znajomych, a oni swoich i w taki sposób informacja będzie przekazywana coraz dalej, na uroczystości pojawi się z całą pewnością mnóstwo gości.