Jak wykorzystać gadżet do wsparcia sprzedaży?

News

Warto sobie zdawać sprawę, że promowanie marki może znacząco wpłynąć na poprawę wielkości sprzedaży w dużych, jak i małych przedsiębiorstwach. Chodzi przede wszystkim o to, że jeśli klient kojarzy logo przedsiębiorstwa lub jego nazwę, chętniej wybierze dany produkt. Bazują na tym duże firmy, które organizują niezwykle kosztowne kampanie reklamowe oraz spoty, które zostają później wyświetlone w telewizji. Promowanie marki może odbywać się na szereg różnych sposobów.
Planowanie
Po pierwsze, nic bardziej nie przekona klientów do skorzystania z produktów czy usług, jak informacja, że ich idol/celebryta/znany sportowiec/aktor czy muzyk, wybierają właśnie ten sam produkt. Jeśli więc w reklamie pojawia się taka sławna osobistość i z uśmiechem, a nawet śpiewem zachęca do kupna produktu, całkiem możliwe, że klient przechadzając się wśród półek sklepowych, właśnie po przedmioty tej marki sięgnie.

To samo tyczy się z promowaniem marki w radiu, gazetach, a nawet wirtualnej sieci. Nie da się ukryć, że niezwykle skutecznym promowaniem marki jest pozycjonowanie produktu na półkach sklepów. Udowodniono naukowo, że klienci najczęściej sięgają po produkty, które są najbardziej widoczne, są chętniej wybierane. Wydaje się, że chodzi tutaj o stereotyp, że produkty stojące na niższej półce, są gorsze. Samo powiedzenie „z górnej półki” powinno powiedzieć, jak sytuacja się obrazuje. Gadżety reklamowe wcale nie muszą być rozdawane całkowicie „za darmo”, ponieważ w ten sposób rzeczywiście mogłyby stanowić pewne obciążenie dla budżetu, zwłaszcza jeśli będziemy mieć do czynienia z gadżetami większymi, jak torby, plecaki czy książki.

Promowanie marki poprzez materiały promocyjne może odbywać się bezpośrednio poprzez dodawanie ich do rozprowadzanych produktów czy usług. Jeśli więc rozprowadzamy okulary, możemy jako gadżety promocyjne dołączyć etui czy ściereczkę do ich przecierania z logo firmy optycznej. Jeśli natomiast będziemy oferowali usługi informatyczne lub sprzęt komputerowy, zasadnym byłoby załączenie myszki, pendriva czy też oprogramowania antywirusowego.

Jasnym jest, że na większe „gratisy” mogą pozwolić sobie przedsiębiorstwa i duże korporacje. Nie oznacza to jednak, że nie powinniśmy w jakiś sposób próbować brać z nich przykładu, zwłaszcza że mieszkańcy małych społeczności bardzo chętnie wybierają produkty pochodzące z ich lokalnego rynku. Promowanie marki nie zawsze musi się przecież wiązać ze znanymi, popularnymi firmami. Mnóstwo pozytywnych opinii w wirtualnej sieci można także znaleźć na temat mniej znanych produktów.