Content marketing od podstaw

News

Słowo jest prawdziwą potęgą, niezależnie od tego, w jakiego rodzaju mediach pracujemy. Nawet, jeśli piszemy teksty na portale społecznościowe, blogi, serwisy informacyjne czy do lokalnej gazety, powinniśmy dbać nie tylko o formę, w jakiej je prezentujemy, ale przede wszystkim o content.

Conntent

To właśnie ta treść stanowi prawdziwą podstawę do oceny, czy teksty to skuteczne narzędzia marketingowe. O ile w latach dziewięćdziesiątych, na stronach internetowych wklejano jak najwięcej tekstu i informacji, ponieważ nie rozwinięte były jeszcze wówczas pliki audiowizualne i graficzne w takim stopniu, jak dzisiaj, to obecnie ceni się przede wszystkim zwięzłość. Do internautów, przede wszystkim będzie trafiał przekaz graficzny lub audiowizualny. Nie oznacza to jednak, że internauci wcale nie czytają. Wręcz przeciwnie! Zasypywani są oni prawdziwym gąszczem informacji na wszelakie tematy: polityki, sportu, motoryzacji, kultury, aktualności czy świata nauki…
 

Jako że jesteśmy społeczeństwem informacyjnym, każdy chce wiedzieć jak najwięcej. W jaki sposób to osiągnie, jeśli każdy z tekstów będzie miał kilka stron? Po kilku minutach czytania takiej zawartości, odpuści tak, ponieważ szybko się zniechęci, zwłaszcza jeśli na stronie nie odnajdzie żadnych plików audio, audiowizualnych, ani graficznych.

Czym cechuje się więc dobry content? Co zrobić, by teksty stanowiły skuteczne narzędzia marketingowe? Przede wszystkim, o czym wspomniano wcześniej, powinien być krótki. Taka treść nie powinna przekraczać długością tysiąca lub półtora tysiąca znaków. W przeciwnym razie, czytanie zajmuje więcej niż pięć minut i okazuje się być zbyt kłopotliwym czy męczącym. Ważne jest także, by treść miała chwytliwy i krótki tytuł. Nie powinien on wprowadzać w błąd, jednakże powinien szokować lub ciekawić, ponieważ w taki sposób istnieje większe prawdopodobieństwo, że internauta rzeczywiście kliknie w odnośnik. Nie da się ukryć, że istotny jest także lead, a więc wstęp do artykułu. Powinien być on pogrubiony, wyróżniony na początku artykułu. Nie może on przekroczyć dwóch lub trzech zdań, a więc długości dwustu lub trzystu znaków. Warto zadbać, by stanowił on pewne streszczenie artykułu.

Content powinien być czytelny także dla osób niepełnosprawnych i niedowidzących, dlatego umieszczając go powinno zadbać się o czytelną, przejrzystą czcionkę. Dobrą manierą jest stosowanie bezszeryfowych czcionek przy tytułach i szeryfowych przy treści artykułu. Udowodniono naukowo, że teksty są w ten sposób czytelniejsze.