Media społecznościowe w marketingu

News

Marketing jest jednym z najtrudniejszych działań, przed którymi stają pracownicy firmy. Niezależnie od branży, musimy pokazać klientom, że wyróżniamy się czymś na tle konkurencji. W przeciwnym razie, istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że klienci zapukają do drzwi siedziby naszej firmy. Ze względu na fakt, że tradycyjne formy reklamy, jak ogłoszenia w gazecie, lokalnym radiu czy telewizji odchodzą do lamusa lub są zbyt kosztowne, internet staje się najlepszą alternatywą. Poza tym, narzędzia marketingowe, dostępne w wirtualnej sieci bardzo często są bezpłatne. W jaki sposób?
Social
Jesteśmy społeczeństwem informacyjnym, gdzie wiedza stanowi najcenniejszy zasób. Zdarza się, że jest ona wyżej ceniona niż sprzęt, a nawet zasoby ludzkie. Właśnie z tego powodu, ogromne korporacje internetowe, jak Google zachęcają do tworzenia kont na swoich portalach, by zapisywać u nich swoje informacje. Na podobnej zasadzie działa portal społecznościowy Facebook. Tak czy siak, korzystanie z tych narzędzi może przynieść wysokie zyski. W jaki sposób? Narzędzia marketingowe, jak facebook zachęcają do nawiązywania osobistej, długofalowej relacji z klientem.

Nie chodzi tylko, aby zyskać tego przysłowiowego „lajka”, ale także po to, by sprawić, że klient rzeczywiście będzie zaglądać na nasz profil. Takie proste zlajkowanie może zostać osiągnięte przy prostych konkursach. Z drugiej strony, nie mamy najmniejszej pewności, że po raz kolejny, internauta odwiedzi nasz profil. Aby do tego doszło, powinny pojawiać się na stronie interesujące artykuły i aktualności. Warto także pokazywać daną działalność gospodarczą „od warsztatu”. Proste zdjęcia zespołu pracowniczego mogą stanowić skuteczne narzędzia marketingowe. Dlaczego?

Klient sięgnie po nasze usługi czy produkty, jeśli będzie utożsamiał się z pracownikami. Jeśli więc na profilu społecznościowym ukaże się informacja o danym pracowniku, a także jego zainteresowaniach, może się okazać że klient będzie również pasjonatem wędkarstwa, a więc nawiązanie relacji pomiędzy naszym członkiem zespołu, a klientem będzie łatwiejsze. Narzędzia marketingowe to także ankiety, a więc próba zbadania opinii klientów, a także tego, czy dana marka jest rozpoznawalna. Nie ma chyba nic gorszego, niż zbagatelizowanie takich wyników ankiet, ponieważ mogą one wskazać, w jakim kierunku należy prowadzić kampanię marketingową. Dobrym pomysłem byłoby więc zastanowienie się nad skorzystaniem z bezpłatnego Google Forms, gdzie przygotowanie ankiety, jak i zebranie wyników potrwa zaledwie kilka chwil.