Inwestycja w upominki reklamowe, czy to się opłaca?

News

Upominki reklamowe lub inaczej gadżety reklamowe są świetną formą reklamy, przede wszystkim nowych, dopiero wprowadzanych na rynek produktów i usług. Nie da się ukryć, że to właśnie one mogą znacząco wesprzeć promowanie marki. Dlaczego?
Oszczędzanie
Na z pozoru drobnych gadżetach, jak długopis, ołówek czy notesik może znaleźć się logo, nazwa i adres naszej firmy. Jeśli się okaże, że marketingowcy zdecydują się na kupno takich przedmiotów w większych, hurtowych ilościach może się okazać że koszt produkcji jednej sztuki nie przekroczy kilkudziesięciu groszy. Skąd takie niskie ceny?

Polskie hurtownie poszukują klientów i bardzo często posługują się materiałami wtórnymi, które nie dość że są ekologiczne (nie wycinamy kolejnych drzew na papier), to są znacznie tańsze. Właśnie z tego powodu, warto zdawać sobie sprawę, jak wiele można zyskać dzięki gadżetom reklamowym. Koszty są niewielkie, a zysk może być naprawdę ogromny. Gdy na rynek trafia dużo takich gadżetów, logo naszej firmy od razu staje się bardziej rozpoznawalne, a wiadomo, że klienci chętniej będą sięgać po produkty znanych lub po prostu kojarzonych firm. Promowanie marki może odbywać się przez gadżety reklamowe o dużej lub małej wielkości, w zależności od tego, na jakie gadżety stać daną firmę. Duże korporacje będą więc inwestowały w gadżety reklamowe, jak plecaki, torby sportowe oraz kurtki czy bluzy z logo firmy.

Mniejsze firmy będą raczej stawiały na drobiazgi, jak długopisy, notesy, zakreślacze czy teczki, a więc takie, o jakich wspomniano wcześniej. Niezależnie jednak od tego, w jakie gadżety reklamowe zainwestujemy powinny one cechować się wyższą jakością, ponieważ jeśli od razu się zepsują, nasza firma będzie kojarzona z „bylejakością”. W jaki sposób o to zadbać? Najczęściej, hurtownie dają możliwość sprawdzenia, czy mamy do czynienia z produktami na poziomie, przesyłając po kilka wykonanych przez nie sztuk, by przedsiębiorca mógł je zobaczyć. Warto także wybierać hurtownie, które mają więcej pozytywnych opinii w  internecie. Na forach internetowych można znaleźć takie informacje.

Przy zamawianiu większych gadżetów, zasadnym byłoby korzystanie z usług bardziej znanych marek. Inwestowanie w upominki reklamowe zwróci się tylko wtedy, gdy rzeczywiście zostaną one dostarczone do klientów i pracowników, a nie będą zalegać na magazynie. Upominki reklamowe powinny być dostarczane bezpośrednio przy sprzedaży usług lub przy okazji konkursów internetowych. Wszystko zależy od tego, z jakimi gadżetami mamy do czynienia i w jakiej ilości