Strategia marketingowa to podstawa !

News

Bez strategii nie powinno się prowadzić żadnych działań marketingowych, ponieważ narazimy firmę w ten sposób na poważne straty. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z jednoosobową działalnością czy też dużą spółką, zawsze na początku roku ustalany jest harmonogram działań i budżet, z którego firma będzie musiała się później rozliczyć. Na początku roku, ustalone także zostaną kwoty, jakie możemy przeznaczyć na marketing. Gdyby się jednak okazało, że więcej wydamy na narzędzia marketingowe, firma poniesie poważne straty. Czy da się jednak zaplanować w taki sposób, by bez większych kosztów rzeczywiście wypromować dane przedsiębiorstwo?

Strategia

Okazuje się, że tak, a to wszystko dlatego, że w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat rozpowszechnił się internet. Po pierwsze, w sieci dostępne są całkowicie bezpłatne narzędzia marketingowe, dzięki którym prowadzenie jakichkolwiek działań będzie dziecinnie proste. Doskonałym tego przykładem są narzędzia marketingowe, oferowane przez Google. Wystarczy założyć sobie bezpłatne konto na gmailu, by mieć dostęp do usług, jak przestrzeń dyskowa, narzędzie do tworzenia tekstu, narzędzie do tworzenia formularzy i zbierania ich wyników czy też narzędzie do oceniania ilości wejść i innych statystyk, dotyczących danej strony internetowej. Zacznijmy więc może od pierwszego z wyżej wskazanych narzędzi, a więc Dysk Google, który oferuje nam kilka gigabajtów bezpłatnej przestrzeni dyskowej.

Przede wszystkim, oznacza to dla nas możliwość zapisywania swoich plików w sieci, bez inwestowania w serwer. Kolejne narzędzie, a więc Google Docs jest stworzone z myślą o wszystkich, których nie stać na pakiet Microsoft Office lub nie mają możliwości instalowania czegokolwiek na swoim komputerze. Nieocenione narzędzia marketingowe to przede wszystkim Google Forms, a więc narzędzia marketingowe stworzone z myślą o ankietach i zbieraniu ich wyników. Internauta może stworzyć ankietę w ciągu kilkunastu minut, z dodaniem pytań i wybraniem któregoś, z dostępnych, estetycznych szablonów graficznych.

Sama ankieta, jak i jej wyniki w formacie .xls (Excel) lub w diagramach zapisywane są na Dysku Google i mamy do nich dostęp za każdym razem, kiedy zalogujemy się na konto. Trzeba sobie zdawać sprawę, że przede wszystkim, nie trzeba zakładać kilku kont na poszczególnych portalach, ponieważ wszystkie są dostępne za pośrednictwem jednego konta Google. Można także korzystać z narzędzi do podziału zadań i zasobów, jak chociażby Trello lub szybkich, biznesowych komunikatorów, jak Slack.