Idealny gadżet reklamowy - poradnik

News

Reklamowe gadżety są jednym z najprzyjemniejszych aspektów każdej kampanii reklamowej. Dlaczego? Takie promowanie firmy jest proste, tanie i skuteczne. Nie wymaga żadnego zaangażowania ze strony pracowników strategicznych, a więc zajmujących wyższe stanowiska, którzy dbają w tym czasie o prawidłowe funkcjonowanie firmy. Na tym jednak nie koniec. Gadżety nie marnują jednego z najcenniejszych zasobów, a więc czasu… Wystarczy kilka chwil, by dokonać zamówienia w hurtowni i następnych dwóch czy trzech tygodni, żeby zostało ono zrealizowane, a produkty bezpośrednio zostały dostarczone do siedziby firmy.
Idealne gadżety
Gadżety reklamowe wspomagają promowanie firmy niezależnie od okoliczności, a więc czy zostaną wręczone pracownikowi, klientowi w trakcie zakupów/zamawiania usług czy też na dniach otwartych danej firmy. Kojarzone są natomiast z pewnym przyjaznym gestem w kierunku osoby, która otrzymuje taki podarunek. Pojawiają się więc dwa pytania: czym charakteryzuje się idealny gadżet reklamowy i w jaki sposób najefektywniej dostarczyć go do odbiorcy?

Gadżet reklamowy wcale nie musi być dużym przedmiotem – uzależnione jest to od możliwości finansowych przedsiębiorcy. Najczęściej są to drobiazgi, jak długopisy, notesy, gumki do ścierania czy ołówki… Ważne jest jednak, że promowanie firmy polega na ukazywaniu jej profesjonalizmu i wysokiej jakości, nawet w tak drobnych szczegółach, jak gadżety firmowe. Zamówiony gadżet nie powinien się od razu zepsuć, ale posłużyć trochę nowemu właścicielowi.

Warto także stawiać na pomysłowość. Jeśli po raz kolejny otrzymujemy na festynach, kampaniach wyborczych czy konferencjach naukowych długopis o tym samym kształcie i kolorze tylko innym napisie z uśmiechem myślimy sobie, że wszyscy zamawiali je w tej samej hurtowni. Długopis reklamowy będzie fajnym i miłym drobiazgiem, ale nadal pozostanie tylko długopisem. Nie będzie tutaj najmniejszych szans na nawiązanie dłuższej relacji. Co innego, jeśli w dziale marketingowym zadbamy o zatrudnienie kreatywnych pracowników, którzy wymyślą ciekawy projekt tych długopisów np. w kształcie zwierzęcia, kojarzonego z naszą firmą.

Z całą pewnością, taki gadżet reklamowy będzie rozpoznawalny i rzeczywiście będzie przypominał, z jaką marką mamy do czynienia. Gadżet reklamowy powinien być zawsze bezpłatny – powinien stanowić prezent, nagrodę czy gratis do usług jednak nigdy nie powinien być płatny, ponieważ to zniechęci w jakiś sposób klienta. Promowanie firmy przez gadżety reklamowe wcale nie musi zaliczać się do najłatwiejszych.