SEM i SEO czyli marketing w wyszukiwarkach

News

Nie da się ukryć, że SEO i SEM, a więc copywriting i narzędzia do pozycjonowania stron to jedne z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych w wirtualnej sieci. Powinny zostać jednak odpowiednio wykorzystane. Tajemnica tkwi w odpowiednich tekstach. Narzędzia marketingowe, jakie stanowi odpowiednia treść mogą być zachowane w różnej jakości. Może się więc okazać, że klient zamówi u copywritera precle, a więc artykuły o najniższej jakości. Teksty takie nie muszą być nawet do końca poprawne stylistycznie czy gramatycznie. Nie zwraca się także większej uwagi na to, z jaką tematyką mamy do czynienia. Takie narzędzia marketingowe zakładają jednak, że w artykułach powinny znaleźć się określone frazy np. salon kosmetyczny. Najczęściej, ważne jest tylko to, by było one nie odmienione. Oznacza to, że jeśli będą one w innej formie, nie będą użyteczne. Precle mogą więc opowiadać o różnych branżach i prowadzeniu działalności gospodarczej, ale musi pojawić się w nich słowo.

SEM

Co innego, gdy mamy do czynienia z jakością blogową czy też artykułami, które mają być wklejane na portale społecznościowe. W takich przypadkach, chodzi o ograniczenie wszelkich błędów stylistycznych i językowych do minimum. Teksty o wyższej jakości będą jednak znacznie kosztowniejsze, niż te, które są zamawiane w jakości średniej czy też niższej. Nadal, kluczową rolę odgrywają jednak frazy. Dlaczego są one tak ważne? Nie da się ukryć, że wszelkie narzędzia marketingowe, o jakich wcześniej była mowa umożliwiają pozycjonowanie stron. Zabiegi te pozwalają na osiąganie kilkakrotnie wyższych ilości odwiedzin danego adresu portalu. Na czym więc ono polega? Wykorzystanie artykułów o konkretnych frazach pozwala na sprawienie, że dana strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania. Załóżmy, że mamy do czynienia z tekstem o kluczowej frazie „gabinet dentystyczny”.

Jeśli większa ilość tekstów na danej stronie będzie przesycona tą frazą, to w wynikach wyszukiwania takich wyszukiwarek, jak Google czy Yahoo, będzie znajdowała się wyżej. Internauci, poszukujący informacji o danym zagadnieniu, sięgają najczęściej do stron, umieszczonych na pierwszej stronie wyszukiwania. Jeśli więc zadbamy, by nasza domena z trzeciej czy szóstej strony przeniosła się za pomocą pozycjonowania na pierwszą lub drugą stronę, mamy wysokie prawdopodobieństwo, że strona znacznie częściej będzie odwiedzana. Narzędzia marketingowe, związane z pozycjonowaniem, a właściwie usługi takie są jednak dość kosztowne, dlatego warto z firmami nawiązywać dłuższą współpracę.