Kilka słów o skutecznym e-commerce

News

Słowo e-commerce odnosi się do prowadzonych za pośrednictwem wirtualnej sieci działań marketingowych. Narzędzia marketingowe dostępne w sieci są nie tylko różnorodne, ale także bardzo potężne, ponieważ w krótkim czasie można mieć dostęp do bardzo szerokiej grupy potencjalnych klientów. Wydaje się, że najpowszechniejsze narzędzia marketingowe to obecnie portale społecznościowe. Dlaczego? Dołączenie do nich jest dziecinnie proste.
E-commerce
Po pierwsze, zakładając konto na takim portalu społecznościowym, jak Facebook możemy zdecydować czy będzie to nasz prywatny profil czy też firmowy.

Po drugie, istnieje możliwość trafienia do dużej ilości klientów z rynku lokalnego (tej samej miejscowości), jak i rynku ogólnopolskiego i zagranicznego, a więc znacznie szerszego, niż nam się wydaje. Poza tym, to my zdecydujemy, w jaki sposób ma wyglądać dany profil na portalu społecznościowym – czy będzie on kolorowy, czy będzie utrzymywał się w minimalnej oprawie graficznej. Nie da się ukryć, że najważniejszym jest jednak odpowiednie zapewnienie treści, w czym narzędzia marketingowe mogą szczególnie pomóc. Plusem jest także duża oszczędność czasu. Aby stworzyć swoją internetową wizytówkę, nie musimy tworzyć własnej strony internetowej, a więc wynajmować serwera. Na facebooku zalogowanych jest mnóstwo użytkowników, dlatego nie jesteśmy narażeni, że strona nie zostanie przez kogoś odwiedzona.

Ze względu na fakt, że mamy do czynienia z napisanym gotowym narzędziem, nie musimy się martwić, czy poradzimy sobie z odpowiednią obsługą takiego profilu. Dodawanie zdjęć i treści tekstowych będzie bowiem wręcz dziecinnie proste. W przypadku Facebooka, wystarczy jedynie wpisać treść w odpowiednie okienko i potwierdzić. Nie trzeba znać języków takich, jak CSS czy HTML. Ponadto, możemy sami zaplanować, jak często mają dodawać się teksty.

Facebook wprowadził bowiem możliwość, dzięki której wstawiamy daną treść i ustawiamy, że ma się ona ukazać na danym profilu za kilka godzin lub kilka tygodni. Wszystko zależy więc od nas. Jest to wygodne dla marketingowców, którzy mają dużo na głowie. W taki sposób, chociaż regularne posty nie będą spędzały pracownikom snu z powiek. Warto byłoby także zastanowić się nad organizacją konkursów promocyjnych, w którą nagrodą byłyby materiały reklamowe. Takie drobne gadżety, jak: kubek, notes, długopis, brelok czy ołówek mogą przydać się w domu i biurze. Zawierają jednak logo i adres danego przedmiotu, dlatego stanowią świetną wizytówkę, zamiast tradycyjnej, nudnej formy.