Gadżety reklamowe jako narzędzie marketingu

News

Prowadzenie promocji swojej działalności jest zawsze trudnym zadaniem, niezależnie od tego, czy dopiero uruchamiamy swoją firmę, czy też funkcjonujemy na rynku od lat. Powinniśmy jednak wiedzieć, że mamy bogaty wybór sposobów, dzięki którym można odnieść sukces w działaniach marketingowych. Przede wszystkim, należy nawiązać relację z klientem, a do tego potrzebne będą rozmaite narzędzia marketingowe. To takich narzędzi mogą chociażby zaliczać się gadżety reklamowe, które będziemy dostarczać swoim klientom. Wiele osób błędnie myśli, że gadżety takie, to co najwyżej długopisy czy breloki, promujące daną firmę. Jest to jednak błędne przekonanie, ponieważ gadżety reklamowe mogą występować w zupełnie innej formie.
Gadżety
Czym mogą być takie gadżety reklamowe?

Przede wszystkim, gadżetem reklamowym może być nawet ulotka, jeśli tylko nie pełni ona funkcji czysto informacyjnej, ale jakąś dodatkową, jak chociażby: kupon rabatowy, kod zniżkowy czy też bilet wstępu na zamkniętą imprezę, podstawa do odbioru jakiegokolwiek gratisu. Narzędzia marketingowe powinny być bardzo dokładnie dobierane. Załóżmy, że mamy do czynienia z nowo powstałym salonem kosmetycznym.

Narzędzia marketingowe, jakie będą potrzebne do rozpowszechnienia tej działalności to różne kanały komunikacyjne, wirtualna sieć oraz gadżety reklamowe. Kanały komunikacyjne to narzędzia, które służą rozpowszechnianiu informacji o otworzeniu danej działalności, a więc: plakaty, reklamy radiowe oraz ogłoszenia w lokalnej prasie. Poza tym, do kanałów komunikacyjnych może także zaliczać się współpraca z innymi przedsiębiorstwami, które będą reklamowały nasze produkty czy usługi przy okazji prowadzenia swojej działalności. W przypadku salonu kosmetycznego można byłoby więc zastanowić się nad nawiązaniem współpracy z drogerią czy lokalnym sklepem kosmetycznym. Internet to natomiast prawdziwa potęga, ponieważ zanim klienci będą korzystali z usług naszego salonu, najczęściej będą przeglądali opinie o nim. Może się więc okazać, że przy prowadzeniu profilu na portalu społecznościowym, zareklamujemy naszą działalność, a poniżej pojawią się pozytywne opinie byłych klientów.

Gadżety reklamowe, rozdawane przy każdej wizycie salonu także mogą zrobić miłe wrażenie na klientkach i sprawić, że będą one chętniej wracać. Chodzi o to, by zaproponować im próbki nowych kosmetyków na włosy czy cerę lub kuponów rabatowych na nowe usługi, których wcześniej takie klientki nie próbowały. Promocja jest więc wskazana w różnych formach – warto być jak najbardziej pomysłowym.